Sydney 29-11-2018 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Yvonne Broxterman - WaarBenJij.nu Sydney 29-11-2018 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ton en Yvonne Broxterman - WaarBenJij.nu

Sydney 29-11-2018

Blijf op de hoogte en volg Ton en Yvonne

28 November 2018 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Hier dan ons eerste verslag vanuit Sydney.
Na een lange vlucht van resp. 12 en 9 uur, met een dag-stop in Hong Kong zijn we woensdagmorgen 21-11 aangekomen in Sydney.

Fijn om zus Else en zwager Ben weer te zien. Het was allemaal snel weer vertrouwd na 13 jaar.
Veel bijgepraat en inmiddels 2 x naar de stad (de omgeving bij de brug en het opera-house) geweest.
Ook “even koffie gedronken” bij een neef die hier voor drie jaar gedetacheerd is (Achmea Australie).

Het weer is iets minder, redelijk wat bewolking en wind, maar rond de 23 gr..

Gisteren een dag met zware regenbuien en storm met problemen voor de stad. Goed “hollands weer” om het Hollandse winkeltje te bezoeken. Een winkel (met oud-hollandse gevel op een industrieterrein) met allemaal nederlandse producten, een bruin café met perzen op de tafel, koperwerk, etc., zoals een oud Hollands café was ingericht. Er is ook het nodige oude eiken meubilair te koop….. Een bijzondere ervaring.

Verder doen we nog wat rustig aan.

Vandaag de auto ophalen en morgen vertrekken we voor drie weken voor een rit langs de oost- en zuidkust, om in Melbourne te eindigen. (Zal wel even wennen zijn om links te rijden. Els en Ben begeleiden ons de stad uit.)

Voor degene die ons willen volgen op de kaart; we stoppen in Vincentia (NSW),Tanja , Longford/Sale (Victoria) ,Foster, Rye, (Great Ocean Road), Forrest, Halls Gap en Melbourne.
Niet te lange trips van 150 tot 250 km, totaal ca 2.000 km.

Tijdens de trip zullen we –indien mogelijk, afhankelijk van internet etc.- een verslagje maken.

Tot zover,
Groeten, Ton en Yvon

PS:
Via whats-app zijn we gewoon bereikbaar (Ton altijd, Yvon afhankelijk van beschikbaarheid wifi).